11 juli 2009

Lørdag å jeg er på jobb igjen, kjeder meg. Ikke mange innom denne tida ta året. Det eneste posetive er at regn været som jeg ønska meg har kommet, håper det varer noen dager :)

Tenkte at siden jeg sitter her å ikke har så mye å gjør akkurat no så skal jeg vise dere litt bunader siden det er det jeg selger på denne sjappa.


Den første her er en Nordlands Bunad, jeg vurderte sterkt å kjøpe den i fjor når jeg kjøpte meg bunad. Har nemlig aner på både mor å fars sida fra nordland, men jeg ente opp med å kjøpe meg Sunnmørs Bunad. Har aner der fra også :)

Dette er en Gudbransdals Bunad, innmari fin synes jeg, men inger aner der i fra som jeg vet om.

Her har vi en Ludeby Drakt, veldig fine farger. Men liker ikke stoffet så godt da, det drar til seg alt. Fungerer som en støvklut omtrent etter min mening da.


Graffer Drakt fra Gudbransdalen, ganske kul denne. Det gjør seg med alt broderiet på stakken.



Denne siste her er en Fana Bunad, denne kunne jeg også ha valgt siden min mor er født på Fana. Men det kom jeg ikke på når jeg holdt på å bestemte meg, tror nok ikke at jeg hadde valgt den uansett da. eller man skal aldri si aldri, den er jo innmari fin da :)

Mange bunader jeg kunne vist dere, men det får holde med disse i denne omgang, alle bildene er foresten henta fra hjemmesida til butikken "Norske Buader" bare trykk på linken så kommer du dit.

Ingen kommentarer: